Het is nu 13 dec 2018, 05:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tripreport Kermis Weert - Zaterdag 29 September 2018
BerichtGeplaatst: 29 sep 2018, 23:21 

Dag allen,

Bij deze mijn poging tot het schrijven van een kermis TR;

Het idee speelde al langer om van de grotere kermissen die ik bezoek een TR van te schrijven, maar ik moest van mezelf eerst mijn stijl leren te veranderen.
Ik ben daarmee begonnen met de kermis van mijn hometown (Almelo), en na de leuke reacties op mijn selectie foto's van de kermis te Hengelo, besloot ik om voor Weert eens de gok te wagen.

Wees gerust, de selectie is slechts 81 foto's lang, en ik schrijf ook niet onder elke foto een heel verhaal neer.

Ik hoop dat de TR die geschreven is, in de vorm dat ik jullie meeneem de kermis over, in goede aarde valt.

Bij deze:

We schrijven 29 September 2018.
Al een tijdje kriebelt het om Weert weer eens aan te doen.
Nadat ik dit seizoen een top aantal aan kermissen heb bezocht, waaronder Dusseldorf, Herne, Best, Tilburg, Eindhoven en nog vele andere, mocht Weert uiteraard ook niet ontbreken.
Dus, aan het uiterste begin van de middag, om 12.36 om precies te zijn, vertrok ik per trein uit Almelo, om even na 3'en aan te komen in Weert.

Ik was even vergeten dat er beneden geen paaltje stond om uit te checken, dus moest ik weer even terug de trap op naar boven om eerstgenoemde te doen, en daarna kon de pret beginnen.

Een voordeel van Weert, is dat je echt midden op de kermis uitstapt. Dit keer op een plein waar sinds de laatste keer dat ik Weert heb bezocht een ander selectie aan attracties stond.

De laatste keer stonden de booster, en de turbo polyp namelijk op de dries.

Afbeelding

Als eerste, vlak nadat ik het stationsgebouw uitliep, loop je tegen de booster maxxx aan.
Hier kan ik echter weinig over zeggen, aangezien ik niet heel lang heb staan kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de splitsing linksaf, onder de spoortunnel door, richting de Dries, kom je de Reactor tegen. Dit blijft toch een zeer mooie zaak om te zien, en is tevens uniek voor Nederland. De ritten zijn erg goed, hoewel ik hem toch oversla.

Mijn maag houd tegenwoordig niet meer van hele extreme attracties. Maar ook voor de toeschouwer is de Reactor een aanwinst!

Echt een hele mooie zaak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een stukje verderop vind je deze kinderscooter. Het is de eerste keer dat ik een kinderscooter zie waar je ook echt mag botsen.

Afbeelding

Vlak erbij vonden we de mad mill. Ook altijd mooi voor de toeschouwers, helemaal als ie zo druk bezocht wordt als nu.

Afbeelding

Ook op de Dries stond de spinning coaster. Hij stond als xxl verpacht. Maar naar mijn weten (eigenlijk het weten van de fora trouwens, en dus zodoende ook mijn weten) staat ie alleen in Tilburg en eindhoven enkel slechts als XXL variant. Toch blijft ie altijd mooi om te zien.

- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

Profiel  

Berichttitel: Re: Tripreport Kermis Weert - Zaterdag 29 September 2018
BerichtGeplaatst: 29 sep 2018, 23:22 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The tower van Ordelman! Blijft een schitterende zaak om te zien, helemaal als ie op zo'n fotogenieke locatie staat als nu. Alleen jammer dat ie slechts 1 keer valt. Weet het niet zeker, maar kan ie niet 2 keer vallen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Teruglopend van de Dries, weer onder het spoor door, komen we weer op het stationsplein.
Mijn maag is behoorlijk aan het knorren, want sinds dat ik uit Almelo vertrok heb ik nog niet gegeten, dus bij het kraampje hier boven, even heerlijk gegeten.

Vervolgens mijn weg vervolgt langs nederlands mooiste spookhuis in mijn ogen, de Thriller.

Kan me nog goed herinneren dat deze in de jaren 90 uit mijn hoofd, in Zwolle stond als nieuwheid van dat jaar. Sinds die tijd heb ik er erg goede herinneringen aan over gehouden, en de heer Lemmerman blijft maar investeren in dat ding. De laatste keer zaten er 2 extra led schermen en een nieuwe pop in. Ben benieuwd of er voor volgend seizoen nog meer bij komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg leuk! Overal langs de kermisroute vond je oude draaiorgeltjes, die ook nog eens met de hand aangedreven moesten worden. Dit bracht zeker extra sfeer met zich mee! Vaker doen dit!

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze oosterburen zijn ook vertegenwoordigd in Weert in de vorm van de firma Loffelhardt. Dit keer niet met hun mooie magic, maar met hun al even mooie ghost rider.
Echt, dit soort attracties doet mijn kermishart goed. Maar toch sla ik hem over. Als een breakdance voor mij al vaak te heftig is, laat staan wat dit met mijn maag doet. En al helemaal omdat ik net heb gegeten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een draaiorgel in de vorm van een draaimolen! Briljant!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De snowjet. Volgens mij de snowjet 2. Helaas met wat standaard ritten. Eigenlijk alleen op het absolute einde gaat ie vol gas.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

Afbeelding

En ietsje verder vinden we de air race bungee. Sinds lange tijd stond hier weer een wachtrij. Wellicht dat de entreeprijs van slechts 4.5 euro hier aan mee hielp, maar toch, goed om te zien dit.

Afbeelding

De bugs & bees. Ik blijf dit altijd heerlijke baantjes vinden om foto's van te schieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog meer vermaak uit Duitsland! Dit keer de wellenflieger van Eberhardt. Ik heb foto's gezien van deze molen in de avond, en dan ziet ie er echt werkelijk schitterend uit.
Er wordt gezegd dat circus welt overdag de mooiste is, en deze in de avond :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die montgolfiere, ook uit Duitsland. Een zaak van dit formaat mist toch wel in Nederland. Want het zijn erg leuke molentjes voor de kinderen dit. En zelfs voor volwassenen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit soort plaatjes hou ik ook heel erg van. Het is alleen wel hoe hoger de molen hoe moeilijker fotograveren. Echter lukte het bij deze wel om toch een mooi plaatje te schieten.

Zelf ben ik echter meer fan van de lage molentjes, hoewel ik weet dat niet iedereen hier mee eens is.

Van de lage molentjes vind ik namelijk dat je ze makkelijker kunt fotograveren, helemaal als je hem wilt meenemen in een overzichtsshot.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2018, 23:23 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer iets verder komen we de soundmachine tegen. Vorig weekend nog in Hengelo en nu hier. Deze zaak maakt elke kermis ook echt af in mijn ogen.

Vroeger heb ik hem nog wel eens gedaan, maar ook hier geldt, mijn maag kan er niet meer tegen.

De laatste keer dat ik een soortgelijke zaak heb gedaan was toen de mondial variant van een Belg waarvan ik de naam niet meer weet op het grote kerkhof in Deventer stond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan loop je richting het Bassin, en kom je de Heroes city xxl tegen. Echt een geweldige plaats voor hem, want je loopt er recht tegen aan.

Misschien moet ik hem in de toekomst maar weer eens doen, want het is lang geleden dat ik hem voor het laatst heb gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

En dan hier een jumper zoals het ook kan. Vorige week in Hengelo stond de andere, maar die miste toch echt de kracht in de jumps. Vandaag deze van Ordelman weer eens gedaan, en ondanks dat er show miste, was de rit toch fijn. Lekker lang en niet al te heftig.

De tijden dat Jeffrey achter de knoppen zit mis je wel trouwens. Ik kan me nog herinneren dat ik in Apeldoorn bij de Americahal een prive ritje kreeg die ik niet snel zou vergeten.

Keer op keer draaien met de gondels, zo hard als dat je normaal spint in een polyp of breakdance.

Maar goed, de tijden veranderen, en deze jumper is nog steeds goed. Misschien niet zo goed als de andere wanneer van Raay zelf achter de knoppen zit, en er geen compressor stuk is, maar toch. Jumpen kan ie nog steeds.

Afbeelding

De skywheel. Volgens mij de eerste keer dat ik hem ben tegen gekomen. Ik vind het best een mooi rad, alleen jammer van de open gondels. Vind gesloten gondels toch altijd mooier op een rad van deze grootte.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2018, 23:23 

Afbeelding

En dan de impact. Als ik wat zoek op internet, las ik dat de konga in eerste instantie zou moeten komen, maar dat die had afgezegd, en er sprake van was dat Weert het zonder schommel zou moeten doen.

Des te mooier dat er dan toch een schommel is op komen dagen. Ritten zagen er best goed uit ook.

Afbeelding

Afbeelding

Ook op het bassin, de topspin van Strauß. Echter was ie gesloten en stonden er hekken voor.
Ik weet niet of ie panne had, en/of ie later op de dag wel weer geopend was, maar dit is toch wel jammer.

Zo'n zaak maakt net als de soundmachine, ghost rider, etc, de kermis echt af.

Afbeelding

En dan als een na laatste attractie, terug op het stationsplein, de turbo polyp. En man o man wat een ritten kreeg ik hier. Heerlijk! Redelijk lang op de turbo met de armen naar boven, en daarna gelijk einde rit, zonder eerst nog met de armen naar beneden te draaien.
Als je het draaien met de armen naar beneden even niet mee rekent, was de rit best Duits te noemen. Redelijk wat show, snelheid, en lange ritten.

Afbeelding

En dan als laatste attractie die ik hier beschrijf de lost escape adventure van de familie de Haan.

Ik wist niet wat ik moest verwachten toen ik hem deed, maar ik was positief verrast.
Je moet soms echt even moeite doen om verder te komen, en het effect met de rode knoppen is verassend.

Ik had alleen verwacht dat je nog naar boven zou gaan, maar goed. Al met al echt een goede zaak waarvan ik hoop dat er nog meer van zullen verschijnen.

Afbeelding

En zo komen we weer uit bij het station, om te beginnen aan de 3 uur per trein die mij terug zullen brengen naar Almelo.

Het einde van een leuke, geslaagde dag!

En dit was hem dan, mijn eerste kermis TR ooit, en ook voor mij is het best wennen om het te schrijven, laat staan hoe het moet zijn voor jullie om het te lezen.

Ondanks alles hoop ik dat jullie net zo genoten hebben van het lezen, als dat ik heb gehad aan het schrijven ervan.

Als dit soort TR's gewaardeerd worden, ben ik bereid ze in de toekomst vaker te maken.

Niet van elke kermis, maar af en toe es een kermis hier en daar in dit format, is toch wel een leuk idee?

De eerstvolgende wordt voor mij in dit format wordt waarschijnlijk Bremen.

Maar als er behoefte is aan foto's in de oude stijl is dat wat mij betreft ook prima.

Dit was meer als experiment bedoeld met het idee dit voort te zetten als het goed bevalt.

Voor nu, voor iedereen nog een prettige dag, ochtend, middag, avond of nacht, en tot een volgende keer!

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 okt 2018, 12:48 

- Weert Kermis 2018

- zondag 30 september 2018

- Wacht voordat je weggaat want ik wil even aandacht voor Weert in tekst en beeld. Een warm welkom voor de kermisliefhebber die betaalbaar kermis wil vieren met een reuze keuze. Niet alleen een Reuzenrad maar ook andere reuzen zoals de Mine Tower, Around the World, Ghost Rider, Sound Machine en nog veel meer.
Zondagmiddag de startstreep getrokken op het Bassin met zon, maar later met meer bewolking op de Dries de finish. Hoe dan ook, een kleurrijke kermis wandeltocht door Weert. Het is lopen, maar belangrijker is dat de aanwezige zaken ook lopen. En dat deden ze zondag wel. Vooral de Break Dance die ook in de avonduren toen het op sommige plekken opeens rustiger werd nog vol en volop draaide. Hier was dat feestje.
Ik kan meerdere hardlopers opnoemen maar ik kan het niet meer bij houden, het waren er veel. Slechts enkele moesten langer wachten en hadden adempauze. Uiteraard veel aandacht voor de torenhoge favoriet bij velen, de Mine Tower. Die maakte in populariteit deze dag geen vrije val. De Reactor, hij liep lekker, maar aan de operator, gebruik de special effects beter. Licht, rook, vuur.
Weert is ook niet vies van wat Duitse inbreng en dat kan ik altijd zeer waarderen. De Wellenflug langs de kerk, waanzinnig. De Ghost Rider aanwezig was ook waanzinnig.
Laat ik sportief zijn en niet lopen klagen, al was daar ook nauwelijks een reden toe. Misschien het toilet tarief of de Top Spin wat hier Stop Stil werd. Ok, de Impact had op mij voor wat betreft deze kermis minder impact als een grotere schommel, maar goed verder niets te klagen. Kermis zoals kermis hoort te zijn. Weert was het weer waard. En nu de finish foto's.

- 85 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 okt 2018, 12:49 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 okt 2018, 12:50 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 okt 2018, 12:50 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- 76 / 2018

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]