Het is nu 19 okt 2018, 14:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nijmegen Najaarskermis 2018
BerichtGeplaatst: 07 okt 2018, 17:45 

- Nijmegen Najaarskermis 2018

- zaterdag 6 oktober 2018

- Een najaarskermis werd een zomerkermis in Nijmegen. Het weer was waanzinnig en ik maakte er een compleet en aangenaam dagje weg van met meer dan alleen kermis. Wat winkels en zo, je kent het wel. Echter was het wel een belangrijk onderdeel en ik met heel veel zin richting de kermislocaties met uitzondering van de Waalkade waar helaas niets stond. Jammer is dat want het was wel een bijzonder mooie locatie, vooral de camera vond dat. Maar als ik dan toch tegen hem aan het praten ben dan vraag ik of hij het dan ook naar zijn zin had in Nijmegen en dat wordt volmondig met ja beantwoord. Ok, het aanwezige publiek was meer klant in de winkel dan op de kermis. Dat viel me tegen al is dat wel een vaker voorkomend beeld geweest tijdens mijn eerdere bezoekjes aan deze stad. Iets met ooit die goeie ouwe tijd.
Zoals je weet is Nijmegen een nogal politiek linkse stad en Jesse Klaver van Groen Links zal er ongetwijfeld populair zijn, maar ik denk dat de kermis meer een Jesse Klavertje vier nodig heeft. Geluk en een goed vooruitzicht maar ook koopgrage klanten zodat de stad nog lang van een kermis kan genieten van best aardig niveau. En of het nu aan de linker of rechterkant is, en als Regter komt aan de Regter kant, dat maakt niets uit.

- 65 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: Nijmegen Najaarskermis 2018
BerichtGeplaatst: 07 okt 2018, 17:46 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 okt 2018, 17:46 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

77 / 2018

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 okt 2018, 17:13 

Dag allen,

Omdat het de vorige keer zo goed was bevallen, heb ik besloten m'n reportages voorlopig in TR vorm te schrijven.
Daar het extra tijd kost dit zo te doen, kan ik niet garanderen dat ze gelijk, de dag dat ik ben geweest, online komen.

Maar goed beter laat dan nooit, dus bij deze; Nijmegen najaar!

We schrijven Zondag 7 oktober, een uur of 1 's middags, wanneer mijn trein Nijmegen centraal binnen rijd.

Allereerst voorzie ik mijn maag van een heerlijke dubbele chicken cheeseburger bij de smullers, omdat ik die dag nog niet gegeten heb.

En aangezien ik wat attracties wilde gaan doen, is het beter voor mij om ongeveer een half uur van te voren iets in m'n maag te hebben.

Daarna probeer ik een supermarkt te vinden. In de eerste instantie zegt google maps mij dat er wel een paar zijn, maar dat die niet echt op de looproute naar en in de buurt van de kermis liggen.

Ik spreek iemand aan, en die zegt dat er in een straat die wel op de route ligt, zich een kleine coop bevind. Daar dus even wat drinken ingeslagen, en vervolgens mijn weg richting Plein 1944 vervolgd waar de kermis begon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog voor ik goed en wel de kermis op was, viel me al op bij de eerste zaak die ik tegen kwam (Reactor) dat dit een redelijk prijzige kermis was. Reactor was namelijk 4 euro, waar ik hem ook wel eens voor 2.5 euro heb zien draaien. Power polyp 3 euro, Chaos 3.5 en jumper ook 3.5. Niet dat het heel erg is, maar ik vraag me dan af of het niet goedkoper kan.
Wellicht zijn de standplaatsen redelijk aan de prijs, maar toch. Ik blijf altijd zeggen, beter verkoop je je product voor iets onder de reguliere prijs, en je zult zien dat je meer klanten trekt, en dus uiteindelijk meer geld maakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ritten waren erg goed, alleen vind ik toch dat Hans van Tol met de turbo polyp net iets beter draait. Dit ligt vooral aan de snelheid net voor en tijdens het dansen en de finale.

Van tol laat vlak voor het dansen, de kruizen even voluit gaan, en laat hem dan dansen. Fons doet dit echter niet.
Ook op het eind laat van Tol hem ongeveer tegenwoordig ongeveer 20 seconden op de turbo staan met de armen naar boven. Daarna is het landen, en niet meer draaien met de armen naar beneden, en einde rit.
Bij de power polyp echter is er geen sprake van turbo met de armen naar boven, dus probeer ik maar extra te genieten van de zeer korte tijd dat ie tijdens het landen nog een beetje op en neer gaat.

Verder wel echt een top zaak, met goede lange ritten, nog redelijk wat show, en wat het plaatje afmaakt is dat ie er nog eens fantastisch uitziet!

- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 okt 2018, 17:13 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze buggy baan stond op een verhoging. Best gaaf om te zien dat dat zo in de route opgenomen is. En dit is tevens niet het enige dat de opstelling in mijn ogen uniek maakt. Er staat namelijk ook kermis in het valkhof park, boven op een heuvel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je moest onder een soort passage doorlopen om bij de cakewalk uit te komen. Eerst dacht ik dat de cakewalk helemaal binnen zou staan in de passage, net zoals bijvoorbeeld bij de kermis in Basel dat er zaken binnen staan, maar dit was hier niet het geval.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stukje kermis voordat je dit plein tegenkomt is wat karig. Had hier dan wat extra spel/eet vermaak neer gezet.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 okt 2018, 17:14 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nederlands mooiste spookhuis naar mijn mening. Blijft altijd mooi om te zien, en ook het feit dat er nog steeds geinvesteerd in wordt. Top zaak!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ritten zagen er iets beter uit als in Hengelo, wellicht omdat de heer van Raay zelf draaide. Maar toch had ik het idee dat ie met z'n jumps nog wat kracht miste als ik hem vergelijk met de jumper van Ordelman. Kan aan mij liggen hoor, maar toch.

Afbeelding

Nederlands beste schommel volgens velen. Toch sla ik hem over. Zoals bekend houd mijn maag niet van dit soort dingen.

Afbeelding

Breakdance nummer 1 van Hoefnagels. Gaf lekkere lange ritten, die er ook nog eens goed snel uitzagen.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 okt 2018, 17:14 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit bedoel ik dus met een toplocatie. Deze is genomen vanuit het valkhof park.

Afbeelding

Of deze, een meer fotogenieke plaats voor een funhouse bestaat er volgens mij niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een miniatuurkermis. Zag er erg leuk uit. Zelf nog wel eens gedacht om eens te beginnen met modelbouw, maar toch vanaf gezien. Ik wil soms namelijk te graag, en dan is juist mijn ervaring dat het mislukt. Petje af voor de mensen die wel het geduld kunnen opbrengen om zoiets gaafs in elkaar te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was het dan, mijn tweede kermis TR.

Hoop weer dat iedereen net zoveel genoten heeft van het lezen, als ik van het schrijven er van.

De volgende kermis wordt in ieder geval Bremen, en misschien dat ik voor die tijd nog een andere kermis bezoek hier in ons eigen landje :)

Tot dan!

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]