Het is nu 16 dec 2018, 06:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Freimarkt Bremen 2018 (D)
BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 01:42 

En dan vandaag was het weer zover; de Freimarkt te Bremen stond op het programma.
In 2011 heb ik voor het laatst de Osterwiese bezocht, en in 2010 voor het laatst de Freimarkt zelf.

Eerst zijn we even de stad in geweest waar de kleine Freimarkt zich bevond. Hier heb ik echter geen foto's van.

Ik was op een positieve manier gespannen, vooral vanwege dr Archibald en de Octopussy. Hier had ik goede verhalen over gehoord, en ik kan alvast verklappen dat beide de belofte helemaal hebben ingelost, maar daar later meer over.

We waren iets na openingstijd in Bremen zelf, en zijn eerst nog even de stad in geweest om cultuur te snuiven en de kleine freimarkt te bezoeken, echter heb ik van deze laatste geen foto's.

Voor ik verder ga met het schrijven van het TR, wil ik vermelden dat de foto's die hier in het donker zijn gemaakt, geschoten zijn met de pro modus op mijn telefoon, waarbij ik vooral de isowaardes en de sluitertijd heb aangepast.

Zelf vind ik het resultaat goed gelukt, maar het kan zijn dat iemand minder gecharmeerd is van dit soort foto's, vandaar dat ik het even meld.

Ik zal het nog extra benoemen als de foto's aan bod komen, maar dit is pas op het laatst, voor nu:

Lets get loss!

86 foto's
Afbeelding

Afbeelding

Ik had iemand van mijn reisgezelschap ingelicht over de dr Archibald, en daar zijn we ook mee begonnen.
7.5 euro is een hele smak geld, maar het is het dubbel en dwars waard.
De museum achtige eerste kamer was zeer leuk gedaan, alsmede het feit dat je zelf door het paddenstoelenbos mocht lopen op het eind.

Afbeelding

Na de dr Archibald is mijn reisgezelschap wat anders gaan doen, en ben ik zelf de kermis over gelopen. Dus we starten hier pas echt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijft echt een zeer mooie baan om te zien, de Alpina bahn. Snel, lang, toch best intens, en soepel als boter.

Afbeelding

The Tower event centre. Hij had de segway track er weer op, waar ie bijvoorbeeld in Hoorn hem er niet op had zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het naambord gaf aan dat deze waterbaan Wildwasser zou moeten heten. Maar dit is toch de oude Piraten Insel als ik het goed heb?

Afbeelding

Afbeelding

Break dance no2. Schijnt nog steeds een van de snelste, zoniet de snelste breakdance te zijn die er is. En inderdaad, tijdens de finale zag ie er erg snel uit. Was ook goed in trek trouwens, ondanks het slechte weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Euro coaster van Buwalda. Deze baan lang niet gedaan, en hier in Bremen ook niet. Weet niet of het veel verbeterd is, maar vroeger toen ik hem voor het laatst had gedaan, was het nogal een rammelkist.

- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

Profiel  

Berichttitel: Re: Freimarkt Bremen 2018 (D)
BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 01:43 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kwam ik onder andere voor, en ik ben niet teleur gesteld. Ritten waren welliswaar kort, maar van de 4 minuten die de rit duurde waren er zeker 2 volledig vol gas. Verder werd er lekker opgebouwd en vooral gespeeld met de snelheid van de kruizen.

Afbeelding

Echt jammer dat ik hem niet vaker heb gezien. Sterker nog, dit was de eerste keer. Maar dit zal ik me nog lang heugen. Vanaf vandaag is de Octopussy van Markmann de beste polyp die ik heb gedaan op Die krake (in 2010 en 2011) van Uhse na.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geisterstadt van Fellerhof. Moet hem nog altijd een keer doen, maar iedere keer komt het er maar niet van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Power Tower. Heb een tijdje geluisterd naar de show van frau Schneider en moet zeggen dat ik haar echt geweldig vind. Volgende keer toch maar een ritje maken in danwel de hangover, of deze power tower.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 01:44 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier kom je dus uiteindelijk ook voor. Het heeft mijn verwachtingen echt overtroffen!

Afbeelding

Wat een ge-wel-di-ge zaak! Echt jammer dat ie (hopelijk vooralsnog) zo weinig kermissen doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Old timers op de kermis. Ik blijf het steeds grappig vinden om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan kom je de happy traveler tegen. Mooie goed verzorgde molen, die goede ritten weg gaf. Die dakjes zien er trouwens ook echt leuk uit. In 2010 en 11 zagen ze er volgens mij minder uit als nu, wat natuurlijk als positief beschouwd mag worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die wilde maus. Echt leuk om te zien dat ze hier in Duitsland met de mack banen reizen, en in Nederland met de Reverchon banen. Dus in dit geval, als je in beide landen kermissen bezoekt, zit er toch variatie in als je van muisbanen houd...

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 01:45 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam aan begint het donker te worden, en begon ik met wat instellingen te spelen op mijn telefoon.
Dit is het eerste resultaat. Vanaf nu volgen foto's met aangepaste iso waarde, en aangepaste sluitertijd.

Afbeelding

Afbeelding

Deze vond ik wel echt goed gelukt. Die octopussy, "herzlich wilkommen an board der Octopussy fur die neue fahrt, die neue reise!"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het contrast van het rad met de lucht, maakt deze foto echt bijzonder in mijn ogen.

Afbeelding

's Werelds mooiste reizende zweefmolen bij nacht. Bij dag is de circus welt mooier, maar man, wat is deze mooi als het donker is. Top!

Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde eigenlijk de fire fun op het dak op de foto zetten, maar ik was te laat. Daarna ging bijna al het licht uit als effect, en is deze foto geschoten.

Afbeelding

En dan nog even de Nessy. Hier zie je het ultieme voorbeeld van hoe een wat oudere zaak nog goed geëxploiteerd kan worden. Goede ritten, prachtige verlichting, en als het moet ook redelijk wat show. Alweer een prachtige zaak die hopelijk nog lang mee gaat.

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2018, 01:46 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan komen we uit voor het station, aan het einde van de dag, met een onthoofde krakauer. Maar toch was dit samen met een halve liter ijsthee van de Aldi, een ideaal moment om even de innerlijke mensch te versterken voordat de auto ons weer terug zou brengen naar Almelo.

Bremen heeft mij weer verrast vandaag. Van de oude binnenstad, tot het stadspark met de molen, tot de kermis, die misschien op grootvermaak heeft moeten inleveren ten opzichte van 2010. Maar toch is het nog steeds een kermis die je minstens 1 keer bezocht moet hebben, want kermis vieren kunnen ze in Bremen!

Tot de volgende kermis, hoewel die wel eens volgend seizoen pas zou kunnen zijn. Maar zeker weten doe ik het nog niet...

- Mijn vrouw,

Martijn Spiegelaar

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]