een verlate reportage uit Oldenzaal

Kermis, Pretpark en Dierenpark Reportages uit Nederland
Plaats reactie
maramsp
Contacteer:

een verlate reportage uit Oldenzaal

Bericht door maramsp » 11 nov 2020, 18:35

Hallo!

In tijde van corona dacht ik dat het wel leuk was om ook nu wat lees en kijkvoer te hebben.

Laat ik daar nu eens voor kunnen zorgen, want aangezien ik een nieuwe telefoon heb, kwam ik er bij het overzetten van bestanden achter dat ik nog foto's van de kermis in Oldenzaal had.

Dus dacht ik van: Dat is toch nog een leuk extra'tje voor de forums om toch nog wat lees en kijkvoer te hebben.

De foto's zijn wel van iets mindere kwaliteit want het was al wat donker, en het regende behoorlijk, maar hopelijk mag dat de pret niet drukken.

Allereerst over de kermis in het algemeen. Deze vond ik zeer goed, en dat komt door een simpele beredenering. Want als een kermis een jumper (Disco jumper - van Raay), breakdance (Deca Dance - Vale), polyp (Happy Spider - Brunselaar-Lutjens), minstens 1 extreme zaak (Hell raiders - Elsinga en nu dan ook Show Time - vd Wiel) en een spook danwel funhuis bevat (in dit geval geen spookhuis maar een spiegeldoolhof (Rescue - van Hezik) én een funhouse (Happy Farm - vd Wiel) dan is het in mijn ogen altijd al een goede kermis qua line up.

Als je dan vervolgens de locatie in de binnenstad, de extra attracties als aanvulling op bovenstaande, de kinder, eet en spelvermaak zaken en zelfs het weer bij elkaar optelt, dan kan je alleen tot de conclusie komen dat deze en meerdere kermissen gewoon goed zijn.

Ik begin mijn rondje op het eerste plein waar ik een opening in het hekwerk zag en dacht dat ik daar naar binnen mocht. Uiteindelijk heb ik nog wel even gevraagd of dat ook écht oké was, en gelukkig bleek dat ook zo.

Hier vond ik de de Disco Jumper van van Raay, die ijzersterke ritten weg gaf, zoals gebruikelijk. Verder stond hier nog de Hell Raiders van Elzinga die ook goede ritten weg gaf samen met de Rescue van van Hezik.

Daarna moest je vanwege de corona, achter de kerk naar een ander plein lopen. Dit was echter een beetje onduidelijk, omdat namelijk in die hoek helemaal niets stond, en daar door werdt de route niet goed aangegeven vond ik.

Op het andere plein vond ik eerst een babysport, gevolgd door de schitterende Happy Spider polyp. Ook deze gaf goede ritten weg.

Daarna maakte ik rechtsomkeert om op het laatste plein uit te komen. Hier bevond zich een autoscooter (New Generation - Venekamp) samen met een trampoline en de Show Time van van de Wiel. Ook stond hier de crazy jumbo van Lemmerman, samen met de Adventure Ride buggy van Daupin, en de Deca Dance van Vale (geweldig dat deze weer terug is, en wat een geweldige ritten gaf die weg!), de Happy farm van van de Wiel en de x-factory van de Poorter sloten deze kermis af.

Echt een goede kermis in Oldenzaal waar ik tevens voor de eerste keer was. De regen verpestte mijn paar uurtjes niet of nauwelijks, en als er weer kermis is in Oldenzaal, zal ik er zeker staan. Maar dit geldt overigens voor veel kermissen als er straks weer gedraaid mag worden.

Voor nu hoop ik dat ik straks nog wat kerstmarkten mee kan pakken, en anders vol goede moed het nieuwe jaar in waar we hopelijk met z'n allen wel de kermissen kunnen bezoeken die dit jaar niet zijn doorgegaan door dat ene virus.

Tot dan!

24 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Kermis, pretparken, zwembaden en de fora die daar bij horen.
- Computers en alles wat daarbij komt kijken
- Muziek maken en luisteren
- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

maramsp
Contacteer:

Re: een verlate reportage uit Oldenzaal

Bericht door maramsp » 11 nov 2020, 18:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Kermis, pretparken, zwembaden en de fora die daar bij horen.
- Computers en alles wat daarbij komt kijken
- Muziek maken en luisteren
- Mijn vrouw,

Dit is mijn visitekaartje. Jullie vinden me wel!

Martijn Spiegelaar

Plaats reactie

Terug naar “Reportages uit Nederland”